>

Makao zasady gry oraz porady jak grać.

Ostatnia aktualizacja atrykułu: 2022-09-09 by Gracz-Towarzysz

Czy Makao zasady gry są dla Ciebie niejasne ? Dla ciebie napisaliśmy ten artykuł. Makao to gra karciana, która rozwija umiejętności matematyczne i logiczne. Jest to gra dla co najmniej dwóch osób. Makao polega na tym, że gracz musi pokonać przeciwnika, poprzez wyzbycie się jak najszybciej kart z ręki. Aby to zrobić, gracz musi dobrać kartę o takiej samej figurze, lub kartę o takiem samym kolorze. Gra Makao zawiera również karty, które nazywamy funkcjonalnymi.

Makao zasady gry

Gra Makao- historia i jej pochodzenie.

Makao to obok Pokera, Uno oraz jedna z najpopularniejszych karcianych na świecie. Jej pochodzenie jest dość tajemnicze i nie jest do końca jasne. Wiadomo jednak, że gra pochodzi z Chin i była popularna wśród arystokracji. Zasady gry makao są bardzo proste, gdyż gra była bardzo popularna wśród bardzo zróżnicowanych kręgów ludzi.

Gra Makao przeniosła się do Europy w XVI wieku i stała się bardzo popularna wśród elit. W tym czasie nazywana była „grą królów”. W XIX wieku gra przeniosła się do Ameryki i stała się popularna wśród wszystkich klas społecznych. Makao jest grą karcianą, w której gracze konkurują ze sobą, aby pozbyć się najszybciej swoich kart.

Czego potrzebujesz do gry w Makao?

Podstawą jest talia 52 kart. Ale na początku zaznaczę ze gdy chcecie grać w makao większą ilością osób, będziemy potrzebować dwóch tali kart. Naszym zaleceniem jest, aby jedna talia grać maksymalnie do 4 graczy. Na przydatną talię do makao składają się:

  • Karty numeryczne 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10,
  • Asy,
  • Króle,
  • Damy,
  • Walety,
  • Jokery używamy ich tylko w niektórych wersjach gry makao. 

Makao zasady gry, czyli jak grać w makao.

Istnieje wiele różnych wersji Makao, które mają swoje zasady, ale pierwotne Makao już dawno zostało ogólnoświatowym hitem. Zasady gry w Makao są od dawna niezmienne. Celem jest pozbycie się wszystkich swoich kart, a kart możesz pozbyć się tylko wtedy, gdy pasują do tego, co jest na stole (zostało wcześniej położone przez innego gracza albo jest to pierwsza karta w rozgrywanej partii).

Każda partia gry makao zaczyna się identycznie. Osoba tasująca karty rozdaje każdemu graczowi po 5 kart, zaczyna od swojej prawej strony, w kółko, po 1 karcie dla każdego gracza. Gdy rozdawanie okrąży graczy pięć razy, każdy powinien mieć ich po pięć. Następnie rozdający odwraca następną kartę figurą do góry, aby każdy mógł ją zobaczyć. Pamiętajcie ze pierwsza karta nie może być kartą funkcyjną (funkcje kart opisałem szczegółowo poniżej), resztę odkłada w kupce obok pierwszej karty! Gra toczy się jak to w grach karcianych zgodnie ze wskazówkami zegara.

Zawsze zaczyna osoba siedząca po lewej stronie od gracza rozdającego! Po kolei każdy z graczy wykłada jedną kartę (nie zawsze jest to jedna karta). Jeśli żadna karta z prywatnych tali graczy nie pasuje do tej na stole, muszą dobrać kartę z kupki.

Uwaga! Gdy zdąży się, że na kupce brakuje już kart, należy zabrać wszystkie karty ze stołu, przetasować i grać nimi dalej. Zostaje tylko ostatnia położona karta.

Zwycięzca partii gry makao zostaje osoba, która pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart.

zasady gry makao

Makao zasady – szegółowe wyjaśnienie przebiegu rozgrywki.

Zacznijmy dwóch bardzo ważnych kwestii wykładania kart oraz dobierania kart.

Wykładanie Kart i zasada figur i kolorów.

Podczas gry w makao, możesz zagrać jedną kartę, trzy karty lub cztery karty. Masz również możliwość użycia Jokerów, aby wyjść poza minimalne wymagania dotyczące grania tylko jedną kartą. Gdy któryś z graczy zostaje z jedną kartą w ręku, musi powiedzieć głośno i wyraźnie „Makao”. Jeśli rzuci ostatnią kartę na stół, musi powiedzieć „i po Makale”. Pamietajcie że gdy ktoś nie powie makao i któryś z graczy to zgłosi, musi z kupki dobrać 5 kart.

Karty według zasad makao wykładamy zgonie z zasadą figur i kolorów.

Przykład : Jeśli na stole leży 3 PIK, następy gracz może położyć kartę z liczbą 3 lub inną kartę w kolorze PIK.

Wyjątkiem od tego są karty funkcyjne, które omówię poniżej.

Dobieranie kart z kupki.

Zasady gry makao mówią, że dobieramy karty z kilku powodów. W pierwszym przypadku, kiedy gracz nie ma w swojej tali karty, którą może zagrać. Dobiera ją z kupki kart oraz traci kolejkę rzutu karty (chyba że wylosowana karta pasuje do tej na stole). W drugim przypadku karty dobieramy za karę. Kara narzuca na gracza gracz poprzedni, który używa karty funkcjonalnej (czyli takiej karty, która ma pewną funkcję, niżej wypisuje te karty). Każda karta określa, ile karnych kart ma dobrać gracz. Jest możliwość przekazania kary doboru kart, przez dorzucenie ze swojej tali również karty funkcjonalnej. Kara po skumulowani sie kart dobieranych spada na kolejnego gracza.

Przykład: Gracz przed nami rzucił trójkę pik, w swojej tali nie mamy innej trójki ani koloru pik. Dobieramy kartę.
Gracz przed nami rzuca dwójkę. Dobieramy dwie karty.

Podział kart funkcjonalnych w zasadach Makao.

funkcje kart makao
Niektóre karty w makao mają swoje funkcje.

Funkcja dwójek i trójek w grze.

Obie te karty mają identyczną funkcję. Gracz po nas musi dobrać kartę karty w ilości dwie dla dwójki i trzy dla trójki. Karty mogą być na siebie nakładane i kara może być po zsumowaniu przełożona na następnego gracza.

Przykład: Gracz 1 rzuca dwójkę. Kolejny gracz, powinien dobrać 2 karty do swojej tali. Gracz 2 dorzuca do 2 swoją trójkę. Gracz 3 musi dobrać (jeśli nie ma karty funkcjonalnej) pięć kart do swojej tali.

Funkcja karty czwórki.

Następny gracz opuszcza swoją kolejkę rzutu karty. Chyba że ma 4 w swojej tali. Gdy kolejny gracz rzuca 4, na trzeciego gracz spada opuszczenie zsumowanych kolejek.

Przykład: Gracz 1 rzuca czwórkę. Gracz 2 dorzuca swoją 4. Gracz 3 stoi, traci szanse na rzucanie kart na 2 kolejki.

Funkcja waleta.

Karta, którą się żąda rzucenia przez następnego gracza danej karty. Kartę również można przebić kolejnym waletem.

Przykład: Gracz 1 rzuca waleta i żąda siódemek. Gracz 2 nie ma 7, ale ma waleta. Rzuca go i rząda 8 od kolejnego gracza.

Funkcja Damy.

Stosuje się zasadę „dama na wszystko, wszystko na dame”. Dama może być użyta jako karta, którą można położyć na każdą kartę w grze. Kolejny gracz również może rzucić na damę kartę według własnego uznania.

Przykład: Gracz 1 rzuca siódemkę pik. Gracz 2 nie ma siódemki ani koloru pik. Rzuca damę. Gracz 3 na dame może rzucić każdą kartę.

Funkcje tak zwanych króli bitnych w zasadach makao.

Bitne, czyli król pik i kier. Po rzuceniu któregoś z tych króli następny gracz musi dobrać pięć kart do swojej tali. Króle bitne można kontrować pozostałymi królami, wtedy tracą swoją funkcję i można traktować je jako zwykłe karty (nie trzeba dobierać kart).

Przykład: Gracz 1 rzuca króla pik. Gracz 2 ma w swojej tali króla kier i rzuca go. Gracz 3 posiada króla karo, rzuca go. Gra toczy się dalej, a gracz 3 nie dobiera kart.

Funkcja Asa.

Asem możemy zażądać od następnego gracza koloru, który uznamy dla nas za najlepszy (zmieniamy kolor).

Przykład: Gracz 1 rzuca Asa pik i żąda koloru kier. Gracz 3 musi rzucić kartę w kolorze kier.

Funkcja Jokera.

Joker to karta najbardziej przydatna w grze, może stać się dowolną kartą w grze. Po rzuceniu jokera gracz mówi, czym ona jest. Może być używana do obrony i do ataku.

Przykład: Gracz 1 rzuca Asa i zmienia kolor na pik. Gracz 2 rzuca jokera, staje się asem i zmienia kolor na karo.

Najczęściej zadawane jeśli chodzi o zasady Makao.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *